Beste deelnemers van de Actieweek,

De actieweek is afgelopen en er kunnen geen meldingen meer gedaan worden. Veel dank voor uw enthousiaste deelname. We gaan de resultaten zo snel mogelijk analyseren en zullen met een bericht komen zodra we meer weten. Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met ons.

Het bestuur van LEF
Ik ben
Onderwerp

Vul deze vragenlijst in, bij alle afhandelingen als een middel niet de volgende werkdag binnenkomt (tekort), of indien een hulpmiddel gevraagd wordt waar een probleem mee was. Zo ontstaat er een duidelijk beeld van de tijd en moeite die het de apotheekteams kost om de problemen voor patiënten zo goed mogelijk op te lossen.

Ik ben apotheker/assistente
Was er een probleem met een hulpmiddel of geneesmiddel
Verzekeraar
Om welk geneesmiddel gaat het?
Wat heb je gedaan om het probleem op te lossen? (Meerdere antwoorden mogelijk)
Hoeveel tijd hebben de vorige extra stappen jou (en je collega's) gekost?
Staat de patiënt bij u?

Er is een tekort van het geneesmiddel wat u voorgeschreven is en eventueel al langer gebruikt. Tekorten van geneesmiddelen komen steeds vaker voor. Via deze vragenlijst willen we de omvang van dit probleem zichtbaar maken. Daarom vragen we u om deze korte vragenlijst in te vullen. Wat u invult is volledig anoniem en gebruiken we alleen om het probleem onder de aandacht te brengen bij de politiek en zorgverzekeraars.

Ik ben cliënt en meld een probleem door het geneesmiddelentekort
Waar bent u verzekerd
Om welk geneesmiddel gaat het?
Wat is het probleem? Kies de optie die past bij uw situatie
U heeft aangegeven dat er probleem was met de levering van uw geneesmiddel.
We willen graag weten wat het gevolg hiervan is. De volgende vragen gaan hierover.
Ik heb geen probleem met de wisseling van geneesmiddelen door de geneesmiddeltekorten
Doordat ik een ander merk, een ander geneesmiddel of een andere sterkte krijg, weet ik niet goed hoe ik de medicatie moet innemen.
Doordat mijn (vertrouwde) geneesmiddel er momenteel niet is, maak ik me meer zorgen over mijn gezondheid.
Doordat het voorgeschreven geneesmiddel er niet was, had ik meer last van klachten of bijwerkingen.
Hoe denkt u over de manier waarop geneesmiddelen nu verstrekt worden?
In de volgende vragen willen we graag uw mening weten.
Ik vertrouw erop dat mijn apotheker een oplossing vindt.
Een oplossing zoeken kost de apotheek veel tijd en moeite, meer dan anders.
Ik vind dat de overheid beleid moet maken zodat er veel minder tekorten van geneesmiddelen zijn.

Het medische hulpmiddel wat de patient nodig heeft/had kan de apotheek niet leveren. Dit komt omdat zorgverzekeraars deze niet meer inkopen bij de apotheek. Hierdoor ontstaan er voor patient en apotheek soms lastige situaties. Via deze vragenlijst willen we de omvang van dit probleem zichtbaar maken. Daarom vragen we u om deze korte vragenlijst in te vullen. Wat u invult samen of namens de patient is volledig anoniem en gebruiken we alleen om het probleem onder de aandacht te brengen bij de politiek en zorgverzekeraars.

Ik ben assistente/apotheker en vul het namens de patiënt in
Waar is de patiënt verzekerd?
Om welk soort hulpmiddel gaat het?
Wat heeft de apotheek gedaan om het probleem voor de patiënt op te lossen? (Meerdere antwoorden mogelijk)
Hoeveel tijd is de apotheek er extra mee kwijt geweest?
Wat vindt de patiënt van het hulpmiddelen probleem. De patiënt: